Serwis Informacjny Branży Turystycznej

Wyszukiwarka

» Dla turystów
» Szukam partnera
» Sprzedam
» Chcę wynająć
» Oddam w wynajem
» Dam pracę
» Dam staż
» Szkolenia
» Szukam pracy

Aktualności: wszystkie

Turyści uważajcie na jedzenie w beskidzkich restauracjach i barach!

Śląska inspekcja handlowa skontrolowała lokale gastronomiczne w beskidzkich kurortach. Niestety wyniki są bardzo złe, nawet gorsze od zeszłorocznych.

Inspektorzy kontrolowali bary i restauracje w Wiśle, Ustroniu i Szczyrku. Rezultaty mrożą krew w żyłach.

Lokale bardzo często wykorzystują i podają przeterminowane towary. Liczby mówią sama za siebie: w jednej z placówek na 16 sprawdzonych partii mięsa aż 15 było przeterminowanych, w tym nawet o rok. W kolejnej, na 22 sprawdzone partie 13 było po dacie ważności od trzech dni do blisko 2,5 roku.

Ponadto jakość jedzenia i drinków jest wysoko niezadowalająca. Częstą praktyką restauratorów jest oszukiwanie na ilości alkoholu w drinku. W drinkach na 100 ml deklarowanej zawartości wódki brakowało nawet 25 ml alkoholu, a na 200 ml soku w drinku brakowało 82 ml.

Inspektorzy ujawnili również, że menu i cenniki w lokalach nie odpowiadają rzeczywistości. Właściciele lokali serwują klientom nawet o połowę mniejsze porcje niż jest zapisane w menu. Np. klient otrzymał 90 g pieczywa zamiast deklarowanych 200 g. W innym przypadku porcja kurczaka ważyła o 25 g mniej, potem w trzech porcjach 150 g frytek brakowało niemal jednej trzeciej.

Innym grzechem barów i restauracji jest niewłaściwa segregacja towarów w chłodniach. Nie ma tam żadnych reguł: lody leżą obok mięsa hamburgerowego, kaszanka jest przechowywana z grzybami oraz z ciastem francuskim i mrożonymi warzywami.

Kontrolerzy wykryli także oszustwa przy wydawaniu paragonów fiskalnych. Często także zamiast konkretnych nazw potraw paragon zawiera ogólne stwierdzenie np. "dania barowe".

Właściciele lokali wg. kontrolerów oszukują również w samych nazwach potraw. Klient zamawiając "pstrąga z potoku" myśli, że otrzyma prawdziwą, świeżą rybę a nie zamrożonego pstrąga hodowlanego.

Nieprawidłowości dotyczą również pracowników lokali. Często nie mają oni aktualnych badań lekarskich.

W wyniku kontroli Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Katowicach nałożył na firmy gastronomiczne 4 mandaty, cztery wnioski trafiły do sądu. Na tym jeszcze jednak nie koniec, bo kontrole usług gastronomicznych nadal trwają.

Powyższe informacje nie są dobrą wizytówką dla tych kurortów cieszących się dużą popularnością wśród turystów. Restauratorzy zamiast czyhać na zysk powinni dbać o turystów, bo zgodnie z powiedzeniem "raz struty klient nie wraca!" nie ma co ryzykować.




Tagi:

Najnowsze:
MSiT rozpoczyna program promujący polskie atrakcje turystyczne
Nowy konkurs na targach WorldHotel
Poznański przewodnik kulinarny już dostępny
Czym kierować się tworząc ofertę lunchową restauracji hotelowej?
Jak reklamują się browary?
Jakie wyniki zanotował AmRest?
Na co klienci zwracają uwagę przy wyborze restauracji?
Jakie wyniki osiągnął Sfinks Polska?
Piwowarstwo domowe zdobywa coraz większą popularność
Kompania Piwowarska chce zacieśnić kontakt z restauratorami
Przedrostek Mc tylko dla McDonald`s
Bary fast food zapłacą wyższy podatek VAT?
Pracownicy warszawskiego lokalu strajkują
Znamy laureatów konkursu The World`s 50 Best Restaurants
Groźny incydent w sopockiej restauracji
Sphinx otworzył nową restaurację w Sopocie
Restaurator przyczynił się do śmierci klienta
Browary zmniejszają aktywność reklamową
Cydr zyskuje dużą popularność na polskim rynku
Expo Mazury gospodarzem`Mazury HoReCa festiwal smaków`
 
Starsze aktualności:
Kuchnia Polska na francuskich salonach
Degustacja wina w Czechach
Sphinx dostał Godło Jakości Obsługi
Mex Polska sprzedał akcje za 10 mln
Da Grasso zaprasza na weekend amerykański do Łodzi
Polacy chcą jeść nie tylko smacznie, ale i zdrowo
Krakowscy kelnerzy też pobiegną
Nowa kawiarnia Starbucks w Warszawie
Nowy program lojalnościowy w kawiarniach coffeeheaven
Dziwny włamywacz
Wielka Brytania walczy z otyłością
Nie wszystkie lokale przejmują się zakazem palenia
Festiwal wina na Maderze
Restauracja na wodzie zaprasza na pokład
Dominium Pizza liczy zysk ze sprzedaży online
Hotele Scandic organizują konferencje w zgodzie z naturą
Gastronomia na obcasach
Kulinarny Puchar Polski na Gastro Trendy 2011
Przed branżą turystyczną rozciąga się optymistyczna perspektywa?
Kolejny Małpi Biznes w Warszawie

Zgłoś problem z tą stroną »


ryba maślana
MSiT rozpoczyna program promujący polskie atrakcje turystyczne
Nowy konkurs na targach WorldHotel
Poznański przewodnik kulinarny już dostępny
Czym kierować się tworząc ofertę lunchową restauracji hotelowej?
Jak reklamują się browary?

więcej »

Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij