Serwis Informacjny Branży Turystycznej

Wyszukiwarka

» Dla turystów
» Szukam partnera
» Sprzedam
» Chcę wynająć
» Oddam w wynajem
» Dam pracę
» Dam staż
» Szkolenia
» Szukam pracy

Aktualności: wszystkie

Branża kawiarniana snuje dalekosiężne plany

W tym roku sieci kawiarni chcą zaatakować rynek. Snują dalekosiężne plany.

Chociaż dotychczas rozwój wielu z firm działających w branży kawiarnianej przebiegał w dosyć umiarkowanym tempie, przedsiębiorcy liczą na dobrą passę i… franczyzobiorców.

Już od dłuższego czasu pozycję największej sieci kawiarni w Polsce zajmuje licząca 70 placówek Coffeeheaven. Choć firma inwestując w swój rozwój korzysta wyłącznie z własnych środków finansowych (bez franczyzy) jak na razie nie musi obawiać się konkurencji.

Druga pod względem wielkości siecią kawiarnianą w kraju jest Empik Cafe licząca obecnie 59 jednostek. Właściciel spółki Empik Media & Fashion zapowiada, że pod koniec tego roku, w poczet jej obiektów wpisze się łącznie 69 lokali. Taki wynik mógłby oznaczać przyspieszony rozwój sieci. W zeszłym roku spółka otwarła 6 nowych kawiarni Empik Cafe, jednak w tym samym czasie zamknęła 4 swoje lokale.

Szybki rozwój przewiduje również Cafe Club - jedna z największych sieci kawiarni w Polsce, która korzysta w swojej strategii inwestycyjnej z franczyzy. Dotychczas z tej oferty korzystali nieliczni inwestorzy, teraz ma się to zmienić. W tym roku sieć zamierza otworzyć 10 nowych lokali: 5 własnych i 5 franczyzowych. Taka inwestycja wymaga od inwestora wyłożenia 250-300 tys. zł netto.

Aby uruchomić Coffeshop Company trzeba posiadać podobną kwotę pieniędzy. Sieć co prawda oferuje kilka modeli współpracy, jednak łączą się one z wydatkiem od 20 tys. do 90 tys. euro. Coffeeshop Company działa na polskim rynku od 2007 roku, a od 2010 r. rozwija franczyzę, co zamierza kontynuować również w tym roku. W tej formie uruchomi trzy nowe jednostki.

Obok sieci kawiarnianych rozwijają się w Polsce również sieci pijalni czekolady. Widać to w ofertach franczyzowych tego sektora. Pijalnie Czekolady E.Wedel, ale także Mount Blanc czy Chocoffe - oto najsłynniejsi konkurenci. Aby otworzyć Pijalnie Wedla, franczyzobiorca musi wyłożyć od 800 tys. do 1 mln zł. Z tego powodu 4 pijalnie tej firmy działają na zasadzie franczyzy, zaś 11 są lokalami własnymi. W tym roku w Galerii Mokotów zostanie otwarta nowa pijalnia własna spółki.

Sieci kawiarniane mają przed sobą dużą przyszłość. Coraz częściej sieci stacji paliw, czy sklepów spożywczych chcą rozwijać w swoich placówkach koncepty kawiarniane. Nawet sklepy Biedronka i Żabka Polska testują tę opcję.




Tagi:


Komentarze:

Będzie więcej kawiarni? [2011-02-24 10:35 77.254.198.*]
odpowiedz »


Najnowsze:
MSiT rozpoczyna program promujący polskie atrakcje turystyczne
Nowy konkurs na targach WorldHotel
Jak reklamują się browary?
Jakie wyniki zanotował AmRest?
Na co klienci zwracają uwagę przy wyborze restauracji?
Jakie wyniki osiągnął Sfinks Polska?
Piwowarstwo domowe zdobywa coraz większą popularność
Kompania Piwowarska chce zacieśnić kontakt z restauratorami
Przedrostek Mc tylko dla McDonald`s
Bary fast food zapłacą wyższy podatek VAT?
Pracownicy warszawskiego lokalu strajkują
Znamy laureatów konkursu The World`s 50 Best Restaurants
Groźny incydent w sopockiej restauracji
Sphinx otworzył nową restaurację w Sopocie
Restaurator przyczynił się do śmierci klienta
Browary zmniejszają aktywność reklamową
Cydr zyskuje dużą popularność na polskim rynku
Expo Mazury gospodarzem`Mazury HoReCa festiwal smaków`
Burger King chce inwestować w Polsce
Sphinx otwiera lokal na wrocławskim dworcu
 
Starsze aktualności:
Sphinx dostał Godło Jakości Obsługi
Mex Polska sprzedał akcje za 10 mln
Da Grasso zaprasza na weekend amerykański do Łodzi
Polacy chcą jeść nie tylko smacznie, ale i zdrowo
Krakowscy kelnerzy też pobiegną
Nowa kawiarnia Starbucks w Warszawie
Nowy program lojalnościowy w kawiarniach coffeeheaven
Dziwny włamywacz
Wielka Brytania walczy z otyłością
Nie wszystkie lokale przejmują się zakazem palenia
Festiwal wina na Maderze
Restauracja na wodzie zaprasza na pokład
Dominium Pizza liczy zysk ze sprzedaży online
Hotele Scandic organizują konferencje w zgodzie z naturą
Gastronomia na obcasach
Kulinarny Puchar Polski na Gastro Trendy 2011
Przed branżą turystyczną rozciąga się optymistyczna perspektywa?
Kolejny Małpi Biznes w Warszawie
Jedzenie online coraz popularniejsze
Kucharze dla dzieci w Afryce

Zgłoś problem z tą stroną »


ryba maślana
MSiT rozpoczyna program promujący polskie atrakcje turystyczne
Nowy konkurs na targach WorldHotel
Jak reklamują się browary?
Jakie wyniki zanotował AmRest?
Na co klienci zwracają uwagę przy wyborze restauracji?

więcej »

Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij