Serwis Informacjny Branży Turystycznej

Wyszukiwarka

» Dla turystów
» Szukam partnera
» Kupię
» Sprzedam
» Chcę wynająć
» Oddam w wynajem
» Dam pracę
» Dam staż
» Szkolenia
» Szukam pracy

Aktualności: wszystkie

Branża kawiarniana snuje dalekosiężne plany

W tym roku sieci kawiarni chcą zaatakować rynek. Snują dalekosiężne plany.

Chociaż dotychczas rozwój wielu z firm działających w branży kawiarnianej przebiegał w dosyć umiarkowanym tempie, przedsiębiorcy liczą na dobrą passę i… franczyzobiorców.

Już od dłuższego czasu pozycję największej sieci kawiarni w Polsce zajmuje licząca 70 placówek Coffeeheaven. Choć firma inwestując w swój rozwój korzysta wyłącznie z własnych środków finansowych (bez franczyzy) jak na razie nie musi obawiać się konkurencji.

Druga pod względem wielkości siecią kawiarnianą w kraju jest Empik Cafe licząca obecnie 59 jednostek. Właściciel spółki Empik Media & Fashion zapowiada, że pod koniec tego roku, w poczet jej obiektów wpisze się łącznie 69 lokali. Taki wynik mógłby oznaczać przyspieszony rozwój sieci. W zeszłym roku spółka otwarła 6 nowych kawiarni Empik Cafe, jednak w tym samym czasie zamknęła 4 swoje lokale.

Szybki rozwój przewiduje również Cafe Club - jedna z największych sieci kawiarni w Polsce, która korzysta w swojej strategii inwestycyjnej z franczyzy. Dotychczas z tej oferty korzystali nieliczni inwestorzy, teraz ma się to zmienić. W tym roku sieć zamierza otworzyć 10 nowych lokali: 5 własnych i 5 franczyzowych. Taka inwestycja wymaga od inwestora wyłożenia 250-300 tys. zł netto.

Aby uruchomić Coffeshop Company trzeba posiadać podobną kwotę pieniędzy. Sieć co prawda oferuje kilka modeli współpracy, jednak łączą się one z wydatkiem od 20 tys. do 90 tys. euro. Coffeeshop Company działa na polskim rynku od 2007 roku, a od 2010 r. rozwija franczyzę, co zamierza kontynuować również w tym roku. W tej formie uruchomi trzy nowe jednostki.

Obok sieci kawiarnianych rozwijają się w Polsce również sieci pijalni czekolady. Widać to w ofertach franczyzowych tego sektora. Pijalnie Czekolady E.Wedel, ale także Mount Blanc czy Chocoffe - oto najsłynniejsi konkurenci. Aby otworzyć Pijalnie Wedla, franczyzobiorca musi wyłożyć od 800 tys. do 1 mln zł. Z tego powodu 4 pijalnie tej firmy działają na zasadzie franczyzy, zaś 11 są lokalami własnymi. W tym roku w Galerii Mokotów zostanie otwarta nowa pijalnia własna spółki.

Sieci kawiarniane mają przed sobą dużą przyszłość. Coraz częściej sieci stacji paliw, czy sklepów spożywczych chcą rozwijać w swoich placówkach koncepty kawiarniane. Nawet sklepy Biedronka i Żabka Polska testują tę opcję.




Tagi:


Komentarze:

Będzie więcej kawiarni? [2011-02-24 10:35 77.254.198.*]
odpowiedz »


Najnowsze:
Restaurator przyczynił się do śmierci klienta
AmRest sfinalizował transakcję kupna operatora niemieckiego Starbucksa
Sfinks rozważa przejęcie trzech marek gastronomicznych
Restauratorzy spotkali się na Mazurach
Steki wołowe - jak często je jadamy?
Browary zmniejszają aktywność reklamową
Cydr zyskuje dużą popularność na polskim rynku
Expo Mazury gospodarzem`Mazury HoReCa festiwal smaków`
Burger King chce inwestować w Polsce
Sphinx otwiera lokal na wrocławskim dworcu
Przed nami 20. edycja Targów EuroGastro
Costa Coffee otwiera pierwszy lokal w Białymstoku
Krajowy rynek zamówień gotowych posiłków przez internet dynamicznie wzrasta
Zabrze gospodarzem VIII Międzynarodowych Targów Turystyki Przemysłowej
Starbucks wejdzie na włoski rynek
Costa Coffee otwiera nową kawiarnię we Wrocławiu
Sphinx otwiera nowy lokal
W karnawale wzrasta sprzedaż alkoholu
Polskie restauracje wezmą udział w akcji `Smak Francji`
Jak się zmieniają kulinarne gusta Polaków?
 
Starsze aktualności:
Festiwal wina na Maderze
Restauracja na wodzie zaprasza na pokład
Dominium Pizza liczy zysk ze sprzedaży online
Hotele Scandic organizują konferencje w zgodzie z naturą
Gastronomia na obcasach
Kulinarny Puchar Polski na Gastro Trendy 2011
Przed branżą turystyczną rozciąga się optymistyczna perspektywa?
Kolejny Małpi Biznes w Warszawie
Jedzenie online coraz popularniejsze
Kucharze dla dzieci w Afryce
Festiwal Oceanów w Lizbonie
Bary i restauracje nie są uczciwe wobec swoich klientów?
Francuski McDonald`s wprowadza śniadania nad Sekwaną
Konkurs "Najlepszy Produkt Ziemi Tarnowskiej" rozstrzygnięty
Piwne ogródki - owocny letni interes?
Sommelier na wagę złota
Szefowie kuchni walczą z głodem na świecie
Smakowity festiwal tuż tuż
Chłopskie Jadło z nowym menu
PizzaPortal.pl przejmuje Szama.pl

Zgłoś problem z tą stroną »


 Archiwum 2008 

ryba maślana
Restaurator przyczynił się do śmierci klienta
AmRest sfinalizował transakcję kupna operatora niemieckiego Starbucksa
Sfinks rozważa przejęcie trzech marek gastronomicznych
Restauratorzy spotkali się na Mazurach
Steki wołowe - jak często je jadamy?

więcej »

Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij