Serwis Informacjny Branży Turystycznej

Wyszukiwarka

» Dla turystów
» Szukam partnera
» Sprzedam
» Chcę wynająć
» Oddam w wynajem
» Dam pracę
» Dam staż
» Szkolenia
» Szukam pracy

Aktualności: wszystkie

Piwosze spotkają się na błoniach Stadionu Narodowego

Idąc śladami śląskiego Beerfestu, Kompania Piwowarska organizuje kolejne wielkie święto piwoszy, tym razem w centrum Warszawy. Już 26 września na błoniach Stadionu Narodowego rozpocznie się Warszawski Festiwal Kultury Piwnej. Impreza potrwa 4 dni, a w programie znajdzie się - oprócz degustacji chmielowego napoju - także piwna edukacja, koncerty i dopasowane do piwa potrawy.

Warszawski Festiwal Kultury Piwnej to pierwsza w stolicy impreza piwna na tak dużą skalę. Jej organizator - Kompania Piwowarska chce w ten sposób budowa kulturę piwną i szerzyć wiedzę na temat złocistego trunku.

- W Polsce piwo ma ogromną rzeszę miłośników. Liczymy na to, że nasz Festiwal dzięki atrakcyjnemu programowi przyciągnie nie tylko zagorzałych piwoszy, ale także okazjonalnych konsumentów piwa - opowiada Patrycja Skrzypiec z biura prasowego Kompanii Piwowarskiej. - Oczywiście jesteśmy realistami i zdajemy sobie sprawę, że warszawska impreza nie będzie miała takiej frekwencji jak niemiecki Oktoberfest - choć oczywiście taki wynik niezmiernie by nas ucieszył.

Jedną z atrakcji, jakie czekają na gości Festiwalu, jest strefa Ambasadorów Piwa, w której zainteresowani będą mogli m.in. poznać proces produkcji piwa, przekonać się, jak wygląda chmiel i słód, czy obejrzeć wystawę poświęconą historii browarnictwa. Każdy, kto pod okiem specjalisty symbolicznie uwarzy piwo, otrzyma certyfikat potwierdzający tę umiejętność. W namiocie Ambasadorów Piwa będzie można wypróbować aplikację mobilną "Sprawdź promile", która działa jak podręczny alkomat w telefonie. Niewątpliwie ciekawa będzie możliwość doświadczenia, jak alkohol wpływa na organizm, bez konieczności wypicia choćby kropli piwa. Pomogą w tym alkogogle, czyli specjalne okulary, które imitują widzenie świata po spożyciu alkoholu.

W strefie piwnej uczestnicy Festiwalu będą mogli spróbować wszystkich marek Kompanii Piwowarskiej - tych produkowanych w Polsce i importowanych - jak również wybranych piw z browarów należących do Grupy SABMiller na całym świecie. Przygotowano także krótkie warsztaty sensoryczne, które pozwolą dowiedzieć się, jak prawidłowo degustować różne gatunki piwa i z jakimi potrawami najlepiej je łączyć.
Tuż obok strefy piwnej stanie strefa gastronomiczna, za którą odpowiedzialny jest Artur Jarczyński, właściciel wielu znanych warszawskich lokali takich jak Der Elefant, U Szwejka, St. Antonio, Kompania Piwna czy Jeff’s. Dania zaproponowane w festiwalowym menu zostaną tak dobrane, by pasowały do poszczególnych gatunków chmielowego napoju serwowanego na terenie Festiwalu. Takie podejście do piwa promuje - ze względu na bogactwo i różnorodność wariantów - szczególnie Kolekcja Specjalności Książęcego.

- Zdecydowaliśmy się na zorganizowanie Festiwalu w formule innej niż zwykła biesiada piwna. Słowo "kultura" w nazwie ma kluczowe znaczenie. Jako lider branży piwowarskiej w Polsce czujemy się uprawnieni do krzewienia kultury piwnej i wzorców odpowiedzialnej konsumpcji - opowiada Wojciech Mrugalski, kierownik ds. komunikacji w Kompanii Piwowarskiej. - Podczas festiwalu chcemy pokazać, jak pasjonujące jest piwo i sposób jego warzenia; udowodnić, że można się nim delektować, że jest ono towarzyszem miłych chwil. Dlatego strefa edukacyjna i gastronomiczna będą odgrywać równie ważną rolę jak strefa piwna.

Spośród marek z portfolio Kompanii Piwowarskiej największymi względami podczas Festiwalu będzie się cieszy Tyskie, które obchodzi właśnie swoje 400. urodziny. Dlatego na terenie imprezy powstanie obszerna strefa Tyskiego, której centralnym punktem będzie tank. Dzięki technologii tanków goście festiwalu będą mogli cieszyć się wyjątkowym smakiem piwa tuż po jego uwarzeniu - tak jak cztery wieki temu. Na uczestników imprezy czekają także konkursy związane z historią browaru w Tychach, animacje sensoryczne i kurs nalewania piwa z tanka. Każdego dnia o godzinie 16.13 zostanie wzniesiony uroczysty toast urodzinowy Tyskiego. W ten właśnie sposób marka zwieńczy celebrowanie 400-lecie historii browarnictwa w Polsce.

Warszawski Festiwal Kultury Piwnej nie obejdzie się bez dobrej muzyki. Koncerty będą odbywać się codziennie, a zagrają m.in. Enej i PIERSI. O warszawski klimat zadbają natomiast lokalne zespoły, na czele ze Staśkiem Wielankiem i jego Kapelą.




Tagi:

Najnowsze:
MSiT rozpoczyna program promujący polskie atrakcje turystyczne
Nowy konkurs na targach WorldHotel
Poznański przewodnik kulinarny już dostępny
Czym kierować się tworząc ofertę lunchową restauracji hotelowej?
Jak reklamują się browary?
Jakie wyniki zanotował AmRest?
Na co klienci zwracają uwagę przy wyborze restauracji?
Jakie wyniki osiągnął Sfinks Polska?
Piwowarstwo domowe zdobywa coraz większą popularność
Kompania Piwowarska chce zacieśnić kontakt z restauratorami
Przedrostek Mc tylko dla McDonald`s
Bary fast food zapłacą wyższy podatek VAT?
Pracownicy warszawskiego lokalu strajkują
Znamy laureatów konkursu The World`s 50 Best Restaurants
Groźny incydent w sopockiej restauracji
Sphinx otworzył nową restaurację w Sopocie
Restaurator przyczynił się do śmierci klienta
Browary zmniejszają aktywność reklamową
Cydr zyskuje dużą popularność na polskim rynku
Expo Mazury gospodarzem`Mazury HoReCa festiwal smaków`
 
Starsze aktualności:
Kuchnia Polska na francuskich salonach
Degustacja wina w Czechach
Sphinx dostał Godło Jakości Obsługi
Mex Polska sprzedał akcje za 10 mln
Da Grasso zaprasza na weekend amerykański do Łodzi
Polacy chcą jeść nie tylko smacznie, ale i zdrowo
Krakowscy kelnerzy też pobiegną
Nowa kawiarnia Starbucks w Warszawie
Nowy program lojalnościowy w kawiarniach coffeeheaven
Dziwny włamywacz
Wielka Brytania walczy z otyłością
Nie wszystkie lokale przejmują się zakazem palenia
Festiwal wina na Maderze
Restauracja na wodzie zaprasza na pokład
Dominium Pizza liczy zysk ze sprzedaży online
Hotele Scandic organizują konferencje w zgodzie z naturą
Gastronomia na obcasach
Kulinarny Puchar Polski na Gastro Trendy 2011
Przed branżą turystyczną rozciąga się optymistyczna perspektywa?
Kolejny Małpi Biznes w Warszawie

Zgłoś problem z tą stroną »


ryba maślana
MSiT rozpoczyna program promujący polskie atrakcje turystyczne
Nowy konkurs na targach WorldHotel
Poznański przewodnik kulinarny już dostępny
Czym kierować się tworząc ofertę lunchową restauracji hotelowej?
Jak reklamują się browary?

więcej »

Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij