Serwis Informacjny Branży Turystycznej

Wyszukiwarka

» Dla turystów
» Szukam partnera
» Sprzedam
» Chcę wynająć
» Oddam w wynajem
» Dam pracę
» Dam staż
» Szkolenia
» Szukam pracy

Aktualności: wszystkie

Sfinks aktualizuje strategię do roku 2022

Sfinks Polska - spółka zarządzająca sieciami Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia Warki, Fabryka Pizzy i WOOK - dokonała aktualizacji strategii rozwoju na lata 2017-2022.

W podanym okresie spółka zamierza nie tylko zarządzać siecią liczącą co najmniej 400 lokali, ale także nawiązać współpracę z nie mniej niż 1000 punktów gastronomicznych w programie afiliacyjnym.

Według nowych założeń strategii, Sfinks zamierza obok dokonywania akwizycji zapewniających przejęcie pakietów kontrolnych, realizować inwestycje w pakiety mniejszościowe w przypadku konceptów o dużym potencjale wzrostu i z kompetentną kadrą zarządczą. Planuje też przeniesienie do spółek zależnych marek Sphinx, Chłopskie Jadło i Piwiarnia.

Analizujemy stale rynek i poszukujemy opcji, które pozwolą jak najlepiej wykorzystać szanse, by budować wartość dla akcjonariuszy. To jest nadrzędnym celem wszystkich naszych działań. Dokonaliśmy już przeglądu dużej części rynku pod względem akwizycji i widzimy wiele szans związanych z wspieraniem rokujących konceptów, które w przyszłości mogą tworzyć istotną wartość na rynku. Nasze zaangażowanie bazowałoby wówczas nie tylko na pieniądzach, ale także dostępie do know-how czy objęciu takich konceptów korzyściami wynikającymi z naszych umów centralnych. Na tych atutach chcemy także budować sieć afiliacyjną - komentuje Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.

Strategia Sfinksa dopuszcza inwestycje w pakiety mniejszościowe niezapewniające kontroli wyłącznie pod warunkiem zagwarantowania opcji odkupu całości po ustalonym okresie i na z góry ustalonych zasadach.

Obok akwizycji, ważnym elementem rozwoju Grupy Sfinks Polska pozostaje wzrost organiczny. W dalszym ciągu rozbudowywane będzie komplementarne portfolio marek, odpowiadające różnym potrzebom klientów wynikającym z pory dnia czy okazji. Koncepty restauracyjne będą rozwijane w ramach Grupy Sfinks Polska poprzez spółki zależne lub powiązane, przy zapewnieniu zachowania nad nimi kontroli w rozumieniu Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej. Spółka nie wyklucza jednak możliwości oddania kontroli nad wybranymi sieciami w przypadku uzasadniającym wsparcie wzrostu wartości Sfinks Polska oraz pod warunkiem pozostawania ich przez określony czas w ścisłej współpracy ze spółką.

Chcemy przenieść nasze trzy największe sieci, Sphinx, Piwiarnię i Chłopskie Jadło, do odrębnych spółek jako zorganizowane części przedsiębiorstwa i konsekwentnie przekształcać je do modelu franczyzowego. W naszym przekonaniu to ułatwi pozyskanie środków na rozwój tych sieci, a w efekcie przyczyni się do wzrostu wartości całej grupy. Może nam to również umożliwić wcześniejszą spłatę części lub całości kredytu - wyjaśnia Sylwester Cacek.

Grupa Sfinks Polska w dalszym ciągu zamierza rozwijać sieci zarówno w modelu restauracji własnych, jak i franczyzowych, przy zwiększaniu udziału tych drugich do poziomu 70-90% w zależności od rodzaju sieci. Dodatkowym źródłem przychodów i przewag konkurencyjnych grupy ma być także rozwój sprzedaży w systemie dostaw do klienta. Będą one rozwijane w oparciu o współpracę z głównymi graczami (integratorami) na rynku delivery, jak też o własną markę Smacznieiszybko.pl. Sfinks podtrzymuje też zamiar, by w okresie objętym strategią wdrożyć koncepcję masterfranczyzy i uruchomić sieci restauracji w minimum 3 krajach.

Realizacja strategii rozwoju na lata 2017-2022 ma być finansowana między innymi z wypracowanej wolnej gotówki z działalności podstawowej, generowanej z przychodów jednorazowych, w tym z przekształcenia posiadanych restauracji do modelu franczyzowego oraz dokapitalizowania lub/i sprzedaży części udziałów spółek zależnych.




Tagi:

Najnowsze:
Food waste tematem przewodnim trzeciej edycji konkursu kulinarnego SSCC
Branża piwowarska w Polsce przechodzi rewolucję
Problemy pracodawców z branży turystycznej tematem konferencji
Francuski restaurator poprowadzi cykl warsztatów kulinarnych
Sfinks Polska otwiera nowy lokal
Sfinks aktualizuje strategię do roku 2022
Air France rezygnuje z plastiku
 
Starsze aktualności:
Air France rezygnuje z plastiku

Zgłoś problem z tą stroną »


Food waste tematem przewodnim trzeciej edycji konkursu kulinarnego SSCC
Branża piwowarska w Polsce przechodzi rewolucję
Problemy pracodawców z branży turystycznej tematem konferencji
Francuski restaurator poprowadzi cykl warsztatów kulinarnych
Sfinks Polska otwiera nowy lokal

więcej »

Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij